Vær oppmerksom på om du har kjøpt varen i Odense, eller i Nordborg – kontakten må være gjennom stedet du har handlet.
vedrørende. pantevare: de skal returneres etter mottak av ny del, i emballasjen kom den nye delen i. Pantgjenstanden skal være demonterte slanger/rør etc. og være rengjort og fri for olje. Originalemballasjen må ikke brukes til frakt. Bruk nøytral emballasje rundt originalen slik at den ikke blir skadet.
vedrørende. returnerte varer: som angret kjøp, eller ubrukte deler må returneres i originalemballasje innen 14 dager. Ikke skriv på eller klistre etiketter på originalemballasjen, men send den i nøytral emballasje.
vedrørende reklamasjoner: da må du være klar over at det skal lages en anmeldelse, dette kan ofte gjøres med foto/video. samt en forståelig beskrivelse av problemet.
Ved tvil anbefaler vi å kontakte Schmiedmann på telefon umiddelbart om problemet generelt, husk faktura nr. Vi hjelper alt vi kan.
Merk pakken med RMA og ditt fakturanummer og legg gjerne ved en fakturakopi i pakken.
Det er avsenderens ansvar å dokumentere at Schmiedmann har mottatt returnerte varer. Det anbefales at du oppbevarer en fraktkvittering eller en kopi av den.
For funksjonsprøver og avviste klager kan det kreves et ekspedisjonsgebyr på 200 kr.
Ønsker du kontakt til Odense, send en mail til
claim.odense@schmiedmann.com – ellers ring
Ønsker du kontakt til Nordborg, send en mail til
nordborg@schmiedmann.com – ellers ring
Behandlingstiden for returnert vare kan ta 2-5 virkedager.
Pantgods krediteres ved mottak.
Klagetiden er forskjellig avhengig av fabrikk og omfanget av problemet.